Dzień Dziecka dla IKEA Gdańsk [CASE STUDY]

Impreza zorganizowana w ramach współpracy z lokalnym oddziałem IKEA (Gdańsk) miała na celu zachęcenie mieszkańców regionu do odwiedzin sklepu, a także – pośrednio – wpisała się w „kuchenną” kampanię firmy. Przed zespołem tuRodzinka postawiono zadanie stworzenia koncepcji kreatywnej „rodzinnego popołudnia w IKEA” oraz jej realizacji. W grze terenowej wzięło udział ponad 50 rodzin, w tym 10, które walczyły w ścisłym finale, zaś z oferowanych atrakcji skorzystało kilkaset dzieci. 


Gra terenowa #RODZINNEWYZWANIE

IKEA od lat buduje i z powodzeniem umacnia wizerunek miejsca stworzonego z myślą o rodzinie. Z powszechnie obchodzonych uroczystości, Dzień Dziecka oraz Dzień Matki są jednymi z najważniejszych okazji do komunikowania brand values, wobec czego firma podjęła decyzję o organizacji dużego wydarzenia we współpracy z portalem tuRodzinka.pl. Gdańska IKEA pozostawiła nam dużo swobody na etapie tworzenia koncepcji – impreza miała odbyć się na terenie sklepu i w pośredni sposób wspierać promocję działu kuchnia.

Projekt pod nazwą #RODZINNEWYZWANIE miał w przewrotny i humorystyczny sposób nawiązywać do prozaicznych czynności, które każdy z nas zna z domu rodzinnego. Pośród 8 zadań znalazło się m.in. parowanie skarpetek, segregacja śmieci, przebieranie łóżka (na czas!), skręcanie mebli czy sprzątanie pomieszczenia gospodarczego.

Organizacja gry terenowej wiąże się z ograniczeniami natury logistycznej – zabawa miała odbyć się w normalnych godzinach funkcjonowania sklepu, dlatego nie mogliśmy zaprosić do udziału dowolnej ilości rodzin. Poza tym, organizacja wcześniejszych eliminacji pozwoliła oszacować zainteresowanie taką formą spędzenia wolnego dnia, a także dotrzeć z informacją o innych atrakcjach do mieszkańców Trójmiasta i okolicznych miejscowości.

Mechanizm gry zakładał:

  • Pierwszy etap: przyjazd do sklepu IKEA w określonym terminie i wykonanie „selfie” z jak największą ilością członków rodziny i bliskich, a także zgłoszenia z uzasadnieniem, dlaczego to właśnie konkretny zespół powinniśmy zaprosić do finału
  • Drugi etap: finał z udziałem 10 zespołów, które walczyły na punkty o główna wygraną – urządzenie kuchni (z montażem i przewozem) do kwoty 30 tysięcy złotych

Po zakończeniu oficjalnej realizacji, każda rodzinka odwiedzająca sklep mogła przy okazji realizować zadania gry terenowej (były one rozmieszczone na mapie sklepu, zgodnie z kierunkiem poruszania się), by na końcu otrzymać drobny upominek i plakaty tuRodzinka.

Oprócz gry terenowej, zorganizowaliśmy dla wszystkich dzieci zabawy (gry planszowe, zabawy kreatywne z wykorzystaniem produktów IKEA etc.), malowanie twarzy i zajęcia z zespołem animatorek. W specjalnie wyznaczonej strefie zainstalowaliśmy Magiczny Dywan – interaktywną „podłogę” produkowaną przez warszawską firmę Funtronic.

Zlecenie obejmowało:

  • Projekt komunikacji – stworzenie treści na Wydarzenie na Facebooku, postów promujących event, mailingów, landing page, informacji prasowych
  • Stworzenie identyfikacji wizualnej (grafiki social media, mailing, landing page, plakaty, ulotki, karty gry etc.)
  • Obsługa zgłoszeń konkursowych, wyłonienie zwycięzców
  • Stworzenie punktów z wyzwaniami oraz zabawami
  • Poprowadzenie finału i wręczenie nagrody
  • Realizacja foto/video

 

Daniel z tuRodzinka

Autor

Dba o to, by treści pojawiające się w tuRodzinka.pl były ciekawe i przydatne. Jeśli uważasz, że jest coś, o czym z pewnością powinniśmy napisać - daj znać na daniel@turodzinka.pl.

Tagi