Adamada: 3 artykuły natywne, 10 tys. UU, 500 udostępnień na FB

Adamada to niewielkie, ale niezwykle prężnie działające wydawnictwo zajmujące się publikacją literatury dla najmłodszych. Kiedy zaczęliśmy rozmowy o potencjalnej współpracy, firma zbliżała się do premiery nowej serii książeczek dla dzieci w wieku 0-3 latka. To właśnie mam dzieci w tym wieku mamy w serwisie najwięcej – i już niejednokrotnie przekonaliśmy się, że są one niezwykle wnikliwymi, ciągle głodnymi wiedzy czytelnikami. Postanowiliśmy to wykorzystać!

W porozumieniu z wydawnictwem ustaliliśmy trzy cele strategiczne:

  • Dotarcie z ofertą do szerokiego grona rodziców dzieci w wieku 1-3
  • Prezentacja oferty wydawniczej w kontekście procesu wychowawczego i pokazanie, że książki mogą służyć zarówno zabawie, jak i kształtowaniu pożądanych postaw społecznych
  • Wyróżnienie oferty wydawniczej pod kątem wykonania (skład, ilustracje, trwałość)

 

Dzięki publikacji w ciągu ostatnich miesięcy kilkunastu tekstów eksperckich, mieliśmy dobre relacje z kilkoma psychologami. Po dokładnym określeniu potrzeb i stylu, w jakim miały powstać teksty, zdecydowaliśmy się na współpracę z jedną z nich – Patrycją Janoską-Kapuścik. Nasza autorka zgodziła się na przygotowanie serii 3 artykułów, co gwarantowało spójność przekazu. 

Wydawnictwo miało w tekstach pojawić się jako partner (oznaczony na końcu tekstu), zaś cała treść, mimo, że zawierała lokowanie produktu, miała zostać przygotowana w taki sposób, by stanowiła wartościowy artykuł nawet gdyby zniknęły z niego wszystkie elementy promocyjne. Taką definicją reklamy natywnej posługujemy się w tuRodzinka – zamiast ukrywać albo podtekstowo przemycać treści reklamowe, chcemy ze współpracy z marką uczynić zaletę. To dzięki wydawnictwu Adamada mogły powstać te artykuły – a kontekst wychowawczy umożliwił naturalne osadzenie ich oferty.  

Każdy tekst promował osobną kategorię książek: 

  • Promowane tytuły: „Kąpiel”, „Spanie”, „Jedzenie”, „Przyjaciele” (dzieci do 12. mies.)
  • Promowane tytuły: „Kasia i brzuszek mamy”, „Kasia idzie do lekarza”, „Kuba pomaga tacie”, „Kuba i jego nocnik” (dzieci pow. 24 mies.)
  • Promowane tytuły: „Kolory wokół nas. Liczby”, „Zwierzęta wokół nas. Przeciwieństwa” (dzieci pow. 30 mies.)

W każdym tygodniu publikowaliśmy jeden artykuł oraz organizowaliśmy jeden konkurs, w którym można było wygrać książeczki.

 

Statystyki:

Artykuł 1.: Wszystko, co chciałaś wiedzieć o działaniu mózgu dzieci 0-2, a wstydziłaś się zapytać!

Google Analytics:

    • 5749 odsłon
    • 5278 odsłon unikalnych
    • Średni czas spędzony na stronie z artykułem: 6:09 min. (średnia serwisu: 2:13 min.)

 

Facebook:

    • Zasięg posta: 28 138
    • Relevance score (Wskaźnik trafności): 10/10
    • Ilość udostępnień ze strony: 337
    • Ilość udostępnień na FB: 94
    • Ilość polubień na FB: 220

 

Artykuł 2.: Po co 2-latki mówią „nie”? Czyli jak wychować wolnego człowieka i nie skrzywdzić go

Google Analytics:

    • 5 026 odsłon
    • 4 679 odsłon unikalnych
    • Średni czas spędzony na stronie z artykułem: 5:28 min. (średnia serwisu: 2:13 min.)

Facebook:

  • Zasięg posta: 47 792
  • Relevance score: 10/10
  • Ilość udostępnień ze strony artykułu: 132
  • Ilość udostępnień na FB: 43
  • Ilość polubień na FB: 100

 

Artykuł 3.: Anatomia zabawy: Jak wspierać dziecko w treningu przed nieznanym?

Google Analytics:

    • 920 odsłon
    • 671 odsłon unikalnych
    • Średni czas spędzony na stronie z artykułem: 2:32 min. (średnia serwisu: 2:13 min.)

Facebook:

  • Zasięg posta: 23 555
  • Relevance score: 8/10
  • Ilość udostępnień ze strony artykułu: 36
  • Ilość udostępnień na FB: 15
  • Ilość polubień na FB: 30

 

Konkursy

W konkursach wzięło łącznie udział ponad 80 osób. Rozdaliśmy 34 książki i wygenerowaliśmy zasięg na poziomie ponad 20 tysięcy osób. W najciekawszym z nich, mamy dodawały zdjęcia swoich dzieci, które pomagają rodzicom w pracach domowych!

 

Podsumowanie i wnioski

  • Teksty spotkały się z dużym zaangażowaniem – złożyły się na to trzy czynniki:
    • Wysokiej jakości treść przygotowana przez eksperta
    • Atrakcyjna oprawa wizualna
    • Precyzyjna promocja treści na Facebooku
  • Promowane książki zostały mocno osadzone w kontekście edukacyjnymdługi czas spędzony na stronie z artykułem świadczy o wysokim poziomie merytorycznym
  • Najsłabsze wyniki 3. artykułu mogą wynikać z faktu, iż psychologia zabawy to temat o wyższym progu wejścia – interesuje grupę najbardziej świadomych rodziców
  • Dzięki dobrze dobranej grupie docelowej, uzyskaliśmy satysfakcjonujące stawki za przejście na stronę artykułu – możemy precyzyjniej planować i skuteczniej optymalizować budżet przyszłych akcji
  • Z odwiedzających strony artykułów możemy stworzyć jedną grupę odbiorców i wykorzystywać ją do promocji innych produktów Wydawnictwa

Daniel z tuRodzinka

Autor

Dba o to, by treści pojawiające się w tuRodzinka.pl były ciekawe i przydatne. Jeśli uważasz, że jest coś, o czym z pewnością powinniśmy napisać - daj znać na daniel@turodzinka.pl.

Tagi